Ofta ställda frågor

Beställning och leverans

Fråga: Vilka är fraktkostnaderna?
Svar: Eftersom vi tycker att det är viktigt att hålla kostnaderna så låga som möjligt för dig, erbjuder vi alltid fri frakt, även vid specialerbjudanden.

Fråga: När kan jag förvänta mig min beställning?
Svar: Den genomsnittliga leveranstiden är 8-15 dagar. Vi samarbetar med flera leverantörer för att kunna erbjuda våra kunder produkter av bästa kvalitet till lägsta pris.

Fråga: Den förväntade leveranstiden har passerat, var är min beställning!
Svar: Beställningar levereras alltid inom den förväntade leveranstiden. Tyvärr kan det ibland hända att en beställning blir försenad i leveransprocessen. 

Fråga: Jag saknar några produkter i min beställning, hur är det möjligt?
Svar: Eftersom vi arbetar med olika leverantörer kan produkter skickas separat. Om produkter saknas i din beställning kommer du vanligtvis att få dem efter 2-3 dagar.

Vi ber om ursäkt för besväret.

Fråga: Jag har gjort en beställning men inte fått något e-postmeddelande om bekräftelse/utskick, hur är det möjligt?
Svar: Ett bekräftelsemail skickas alltid omedelbart när du gör en beställning. Det är möjligt att ditt bekräftelsemail hamnade i din skräppost.

Avbokning, byte och återsändande

Fråga: Kan jag fortfarande avbryta min beställning?
Svar: Om vi ännu inte har behandlat beställningen kan den fortfarande annulleras. Kontakta oss så snart som möjligt. Skicka ett e-postmeddelande med dina uppgifter till info@ospera.se. Om vi redan har behandlat din beställning gäller returförfarandet.

Fråga: Jag är inte nöjd med min beställning, kan jag returnera den?
Svar: Inga problem! Vi erbjuder 14 dagars returrätt om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning. Observera: Kunden ansvarar för kostnaden för returen.

Fråga: Jag vill returnera en vara, vad ska jag göra?
Svar: Om du inte är nöjd med din beställning kan du byta eller returnera den inom 14 dagar efter mottagandet. Produkterna måste returneras i sitt ursprungliga skick, med etiketter och taggar. Produkten får inte visa tecken på användning.

En returförsändelse ska också alltid levereras med Track & Trace-kod. Avsändaren är alltid ansvarig för försändelsen.

Garanti

Fråga: Jag har fått en skadad produkt, vad ska jag göra?
Svar: När du köper en produkt från Ospera kan du vara säker på att din beställning alltid kommer att levereras till dig i gott skick och kommer att fortsätta att fungera som förväntat vid normal användning. Det kan dock ibland hända att du oväntat får en skadad / defekt produkt på grund av en exceptionell anledning. Om så skulle vara fallet kommer vi att ersätta produkten kostnadsfritt.

Det finns vissa steg som är förknippade med detta. För att undvika överraskningar rekommenderar vi att du läser igenom informationen nedan:

  1. Kontakta vår kundservice på info@fanda.se och uppge ordernummer, inköpsdatum, artikelbeskrivning samt en mycket tydlig beskrivning av skadan/defekten (kompletterat med foto-/videomaterial).
    2. Vi kommer sedan att leverera en ny produkt till dig så snart som möjligt, naturligtvis på vår bekostnad!
    3. När produkten har skickats kommer vår kundtjänst att tillhandahålla de nya Track & Trace-uppgifterna för din ersättningsorder.

Följa och spåra

Fråga: Var hittar jag min Track and Trace-kod?
Svar: Så snart din beställning har skickats kommer du att få en Track and Trace-kod. På denna sida kan du, genom att ange din e-postadress och ditt ordernummer, spåra ditt paket hela tiden!

Fråga: Track and Trace-koden visar ingen information, hur är det möjligt?
Svar: Från det att ditt paket har anlänt till postorderföretaget finns Track and Trace-informationen tillgänglig. Tänk på att det kan vara en viss fördröjning däremellan.

Finns din fråga inte med här? Kontakta oss
 här! Föredrar du e-post? Kontakta oss då på info@fanda.se.